De eerste drie maanden van een nieuwe toekomst

Werken aan de strategie voor de onderneming

Auteurs:   Eric Wiebes  |  Marc Baaij  |  Pieter Witteveen


Hardcover, , 194 pagina's, zwart-wit, Nederlands, ISBN: 9789055944538

 24,50
Gratis verzending binnen NL en BE vanaf €19,90. Vandaag voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Top strategieconsultants hanteren een unieke aanpak bij het opstellen van een strategie voor hun cliënten. Een aanpak die totaal verschilt van die van de strategieafdelingen van de ondernemingen en de businessscholen. Dit boek beschrijft die aanpak stap voor stap. Het legt uit hoe strategieconsultants aan het werk gaan in een organisatie die ze niet kennen, hoe ze de waarheid op tafel krijgen, hoe ze samen met de organisatie de toekomst vormgeven en hoe ze cynici enthousiast maken.

Dit is geen boek vol strategische raamwerken. Geen 7S-modellen, geen SWOT-analyses, geen nieuwe theorieën over de kernvaardigheden van de organisatie. Dit is een werkboek voor managers en MBA-ers die in korte tijd een probleem moeten oplossen en snel tot een bruikbaar eindproduct willen komen. Het geeft voorbeelden uit de praktijk, beschrijft een case door het hele boek heen, waarschuwt voor valkuilen en ontkracht fabels.

Lees in dit boek:
– Waarom een strategie bedenken meer is dan ‘gewoon logisch nadenken’
– Waarom u niet altijd een visie hoeft te hebben, en hoe u tot ideeën kunt komen zonder creatief te zijn
– Wat het strategische verschil is tussen een hoed en een wandelstok
– Hoe u zonder bedrijfsspionage inzicht krijgt in de concurrent
– Wat de meest gemaakte fouten zijn in een financieel model, en wanneer een financieel model geen zin heeft
– Hoe u zorgt dat uw resultaten niet ‘in de la’ verdwijnen.

Tags:  ondernemen  strategie