Calimeromarketing 3.0

De slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb

Auteur:   Karen Romme


Paperback, 18 x 22 cm, 176 pagina's, zwart-wit, Nederlands, ISBN: 9789055949175

€ 23,50
Gratis verzending binnen NL vanaf €19,90. Vandaag voor 16.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

De Calimeromarketingboeken zijn al meer dan twaalf jaar de door Nederlandse ondernemers meest gekochte én gelezen marketingboeken. Wars van moeilijke theorieën en ingewikkelde modellen gaan ze terug naar waar marketing echt om draait. Uitgaan van je eigen kracht en zorgen dat mensen of organisaties juist met jou zaken willen en blijven doen.

Na de bestsellers Calimeromarketing uit 2004 en Calimeromarketing 2.0 uit 2009 leven we inmiddels in de 3.0-netwerkeconomie. Een tijd die slimme ondernemers (en werknemers die zich ondernemer voelen) enorme kansen biedt. Maar ook een tijd waarin internet steeds belangrijker is geworden in de strijd om de klant. Wil jij weten hoe je met eenvoudige marketing, en met een Calimerobudget, ervoor zorgt dat klanten zelf bedenken dat ze juist met jouw bedrijf zaken willen doen? Dan gaat de tijd die je stopt in dit boek lezen je geld opleveren.

Calimeromarketing 3.0 laat je ontdekken hoe eenvoudig marketing kan zijn.

Karen Romme werd in 1991 ondernemer en werkt vanuit een eigen crossmediabedrijf aan het ondernemender maken van Nederland. Sinds begin deze eeuw schreef ze meer dan vijftien boeken voor ondernemers én voor mensen die ondernemer willen worden. De afgelopen twaalf jaar inspireerde ze meer dan 100.000 ondernemers met haar boeken, presentaties en workshops over Calimeromarketing.

 

Tags:  marketing 


Reacties

De vormgeving van het boek is onweerstaanbaar - en de inhoud ook. Door velen omschreven als een onmisbaar boek voor de startende professional, en geen overbodige luxe voor de gevorderde ondernemer.'

Uit de recensie van Wicher van Vreden in Clou van oktober 2014

'Calimeromarketing 3.0' gaat over marketing voor kleine en middelgrote bedrijven. Dat betekent dat het over marketing gaat die met een klein budget moet worden uitgevoerd. Verwacht in dit boek dus geen grootse theorieën en concepten. Wel heeft het heel specifieke uitgangspunten die echt passen bij de kleine onderneming (bijvoorbeeld: 'we hebben meer tijd dan geld'). Daarbij is het ook een praktijkboek boordevol tips. Het gaat over 'trots zijn' op je onderneming, durven kiezen, bouwen aan een netwerk, website, de publieke pers gebruiken enzovoort. Er is veel aandacht voor websites en sociale media. De auteur, die zelf een uitgeverij heeft (gehad), is volop ervaringsdeskundige en heeft sinds tien jaar twee eerdere titels (1.0 en 2.0) op dit gebied gepubliceerd. De kracht van dit boek is dat het kleine ondernemingen helpt hun klantenkring te bereiken en uit te breiden. Het leest gemakkelijk, is verder toegankelijk, al bevat het nauwelijks afbeeldingen. De doelgroep zijn zzp-ers en kleine bedrijven.

C. Joosse voor NBD Biblion

'Prima boek om te lezen, het leest lekker weg. Het is praktisch geschreven en met een tikje humor. Ik had al best wat marketing informatie verzameld, maar er staan dingen in die ik nog niet wist. Voor een (startende) ondernemer die zich realiseert dat er toch echt iets met zijn/haar marketing moet gebeuren is dit zeer zeker een aanrader.'

'Het boek werd aangeraden voor mijn opleiding omdat het makkelijk en zinvol zou zijn. Geen woord gelogen, echt een aanrader voor iedereen die nadenkt over zijn visie en hoe hier te komen. Handige tips, makkelijk te lezen en daardoor makkelijk te onthouden. Voor elk individueel onderdeel (website, Facebook, Linkedin) staan icoontjes. Het boek werkt ideaal als naslagwerk en je kunt gemakkelijk de onderdelen weer vinden.'

'Als je van plan bent een onderneming op te zetten en je hebt geen ervaring dan is dit boek een aanrader. Geen dure woorden, praktische uitleg en volgens mij handig als naslagwerk.'

'Iedere keer wanneer je een nieuw boek uit de Calimeromarketing reeks leest, denk je: zal mij benieuwen of het nog boeit, of er nog verrassende inzichten in staan. Kleine-ondernemers-marketing is immers een beperkt universum; op een gegeven moment heb je het wel gehad.
Toch slaagt Karen Romme er in om het boek wéér verrassend te laten zijn. Ze hanteert nieuwe ontwikkelingen in de grote-boze-buitenwereld om de ondernemer, of de ondernemer in spé (ik vind het boek ook heel erg geschikt voor onderwijs in ondernemende studierichtingen) te wijzen op zijn nieuwe kansen.
Misschien is dat ook wel het meest charmante in al haar boeken: de ondernemerswereld wordt er zo kansrijk van, en al haar tips&trucs zijn zo direct toepasbaar. Dat Karen ook nog eens gewoon lekker kan schrijven, maakte Calimeromarketing 3.0 voor mij zelfs heel geschikte vakantielectuur.'

'Karen Romme slaagt er met Calimeromarketing 3.0 in om het boek via spelregels een duidelijke structuur te geven, waardoor het boek zeer toegankelijk is en makkelijk wegleest. Qua inhoud vroeg ik me vooraf af of ik nog iets nieuws zou leren, want als "kleine ondernemer" heb ik toch al al het nodige gelezen, op video bekeken of aan seminars (zelfs in de VS!) bijgewoond. Wie dezelfde vraag heeft, kan ik gerust stellen. Ook ik heb echt weer nieuwe dingen gelezen en sterker nog, op vakantie, gelijk doorgevoerd! Karen is een slimme, goed geïnformeerde marketingdame die je niet zal teleurstellen. Een aanrader! Oh ja, wel één nadeel van het boek: zie dit in 4.0 maar eens te overtreffen. :-O'

'Lekker vlot geschreven, nieuw in deze versie zijn de uitgebreide tips over "hoe om te gaan met de nieuwe media," als zzp-er of kleine MKB-er. De vele lijsten en opsommingen maken duidelijk hoe ver je al bent met het opzetten van een bedrijf . Dit motiveert om door te lezen. Veel aandacht voor linkedIn , twitter en andere nieuwe manieren van netwerken.
Karen Romme gebruikt dit maal een vuurtoren als metafoor, die zijn licht laat schijnen over jou en je onderneming. Na lezing van dit boek ben je gemotiveerd en geïnspireerd om door te gaan of te beginnen met waar je goed in bent. En dat kan van alles zijn. Dit boek is ook een aanrader voor studenten in marketing.'

'Duidelijk uiteen gezet, inspirerend en zeer motiverend! Heb al veel marketingboeken gelezen en sommige zijn niet door te komen en deze heb ik met aandacht uitgelezen. Aanrader.'

'Voor bestaande én nieuwe lezers van deze marketingfilosofie. Als calimeromarketingfan van het eerste uur, was ik heel benieuwd naar Calimeromarketing 3.0; wat is bekend en wat is nieuw? Gelukkig is Calimeromarketing 3.0 herkenbaar en vertrouwd gebleven. Tegelijkertijd biedt dit boek over de slimme marketingfilosofie - waar kleine ondernemers groot in kunnen zijn - genoeg nieuws. Vooral door de bestaande theorie te plaatsen in de huidige context (sociale netwerkeconomie). Ook de grafische voorstelling van de filosofie is nieuw met als onderliggende boodschap: word je eigen vuurtoren zodat je opvalt en je klanten jou vinden, in plaats van dat je zelf op zoek hoeft naar klanten.
Het boek zet mij aan om mijn persoonlijke marketingaanpak weer eens actief onder de loep te nemen en te kijken waar ik verbeteringen kan aanbrengen.
Ook laat schrijfster Karen Romme mij met dit boek opnieuw inzien dat ik best trots mag zijn op mijn status als zelfstandig ondernemer en (weer en meer) vanuit die kracht mag ondernemen.
Voor nieuwe lezers van deze marketingfilosofie: je zult snel genoeg fan worden van deze theorie. Voorkennis vanuit de vorige boeken over calimeromarketing is niet nodig.'

'Top boek. Karen schrijft vlot, boek leest lekker weg. Prettig om de diverse zaken die spelen rondom marketing weer eens op een rij te hebben staan. Mooie voorbeelden die aanzetten tot doen. Het meest prettige is wel dat het boek stap-voor-stap duidelijk maakt dat je ook als zp-er of kleine(re) ondernemer met marketing aan de slag kan en dat de kans groot is dat je daardoor meer business krijgt. De tips waar het boek mee doorspekt is geeft je veel winst bij het praktisch inzetten van marketing. Daarmee is de aankoop van dit boek direct een goede investering. En als je je afvraagt waarom de titel van deze recensie met ´als´ begint dan is dat geen toeval. In het boek lees je waarom.'

'Karen Romme heeft met haar nieuwe boek Calimeromarketing 3.0 bewezen dat haar filosofie ijzersterk is. Haar 10 spelregels houdt ze overeind. Dat is fijn, want dat geeft veel ondernemers houvast. Op praktische wijze voegt ze daar de nieuwe trends in de samenleving en marketing aan toe. Haar uitgangspunt dat ondernemen niet gaat over plannen schrijven, maar over doen, is mij uit het hart gegrepen. Het boek leest net als de andere boeken van Karen Romme heerlijk weg. Het maakt het daarmee niet alleen geschikt voor ondernemers, maar zou ook een goed alternatief kunnen zijn voor alle marketingboeken die in het onderwijs gebruikt worden.'

Lezersreacties