Online Marketing

Strategie en tactiek

Auteur:   Jeroen Bertrams


Hardcover, 15 x 21,5 cm, 197 pagina's, zwart-wit, Nederlands, ISBN: 9789055947027

€ 14,99
€ 24,95
Gratis verzending binnen NL en BE vanaf €19,90. Vandaag voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Geheel herziene editie 2011. Dit boek helpt elke online marketeer om fors betere resultaten te realiseren. Of hij nu zelfstandig werkt of voor een multinational. Voor ruim twintig vormen van online marketing worden de belangrijkste tips en trucs beschreven. Daaronder zoekmachine marketing, social media marketing, affiliate marketing, e-mail marketing, apps, widgets, winvertising, retargeting en free publicity. Belangrijke basiskennis over soorten uitingen en slimme afrekenmodellen komen uitgebreid aan de orde.

Gebruik het concrete stappenplan in dit boek en de gouden regels voor online marketing om een krachtige, samenhangende online marketingstrategie te ontwikkelen. Van het genereren van bezoek tot en met optimale conversie op de eigen website. Met als uiteindelijk resultaat meer bezoekers tegen lagere kosten die maximaal converteren in loyale, winstgevende klanten.

Tags:  socialmedia  marketing 


Reacties

'Online marketing is het adverteren en positioneren van producten of diensten met behulp van het internet. Dat kan bijvoorbeeld een digitale advertentiecampagne zijn, maar ook mond-op-mond reclame of gebruik van sites als Facebook en Twitter. Dit boek geeft inzicht in alle mogelijkheden voor online marketing. Het is met name geschikt voor ondernemers die meer willen weten over online marketing alvorens hier iemand voor aan te nemen of dit uit te besteden aan een externe partij. De auteur behandelt het onderwerp zeer volledig en hanteert een duidelijke schrijfstijl, waardoor ook mensen die niet zo veel technische kennis hebben met het boek uit de voeten kunnen. Het enige gemis is het ontbreken van begeleidend beeldmateriaal. Al met al een interessante en volledige handleiding over een relatief jong vakgebied. Hardcover, met register.'

NBD Biblion recensie door M. ten Kortenaar

'Dit boek gebruikte ik voor mijn studie. Het is een makkelijk boek, waar je snel door heen leest. De opbouw is helder en duidelijk, maar het mist hier en daar wel soms diepgang.'

'Niet alleen een mooi boek (harde kaft, dik papier), maar wat mij betreft het beste boek over online marketing in Nederland. Het boek heeft een zeer brede opzet waardoor je als lezer op toegankelijke wijze inzage krijgt in alle vormen van online marketing. Vooral de stukken over conversie en online reputatie management hebben mij geholpen om online marketing naar een hoger niveau te brengen in onze organisatie. Goede schrijver die niet komt met wazige visies en ingewikkelde modellen zoals veel van die “online marketing guru’s”, maar wel veel punstgewijze adviezen geeft die je direct morgen kunt uitvoeren.'

'Zeer positief verrast. Ik heb het vorige boek van de auteur ook, waardoor ik wist dat hij goed en helder kan schrijven. Dat boek ging echter niet over marketing, waardoor ik heel benieuwd was naar dit boek. In de Elsevier las ik al een goede recensie, maar dat zegt niet altijd alles. Het is een mooi maar ook inhoudelijk sterk boek. Heldere structuur. Het zet de basis van online marketing krachtig neer. Ik zou bijna zeggen (in de woorden van BNR): dit boek bespaart je de onzin.'

'Eindelijk eens een boek zonder allerlei screenshots van sites die we allemaal kennen, maar gewoon een uitleg van hoe je een online marketing strategie ontwikkelt en die daarna in de praktijk kunt uitvoeren. Rendement op investeringen staat centraal. Wat mij betreft een van de weinige boeken die het niveau haalt waar ik wat aan heb.'

Lezersreacties