Social media in zorg en welzijn

Dat zorgt beter!

Auteurs:   Juliette van der Wurff  |  Maaike Gulden


Flexicover, 14,5 x 21 cm, 230 pagina's, zwart-wit met steunkleur, Nederlands, ISBN: 9789055949762

 9,99
 19,95
Gratis verzending binnen NL en BE vanaf €19,90. Vandaag voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Professionals in zorg en welzijn zetten zich dagelijks met hart en ziel in voor mensen die hulp nodig hebben. Niemand twijfelt er meer aan dat we de zorg anders moeten organiseren zodat we in de toekomst iedereen de zorg kunnen bieden die nodig is. Dat is een lastige opgave. Social media bieden volop kansen om het écht anders te doen, om werkzaamheden slimmer te organiseren en de handen ineen te slaan voor een betere zorgverlening.

Dit boek geeft zorgprofessionals praktische handvatten, tips, checklijsten en inzichten hoe ze social media effectief kunnen inzetten voor betere zorg. Bovendien biedt het ruim 50 interessante praktijkvoorbeelden van grote en kleine zorg- en welzijnsorganisaties in Nederland. Een onmisbaar boek dus voor iedere zorgprofessional!

Maaike Gulden werkte als marketing manager in de zorg. Nu geeft ze advies, lezingen en trainingen over social media vanuit haar bedrijf The Marketing Factory. Ze heeft al duizenden mensen socialmediawijs gemaakt.

Juliette van der Wurff is online adviseur bij Yard Internet en zelfstandig trainer/coach bij Socialjuul. Zij heeft jarenlange ervaring in de welzijnswereld, wat haar een uniek perspectief geeft op social media binnen zorg en welzijn.

Tags:  socialmedia 


Reacties

'Veel korte interviews verlevendigen de theorie, met bekende namen zoals de beroemde twitterdokter Bertho, gynaecoloog Alec Malmberg en huisarts Bart Timmers. Daarbij doen veel zorginstellingen in deze interviews hun onlinestrategie uit de doeken.'

Medisch Contact, maart 2015

'Dit praktische en prettig leesbare boek geeft je net dat laatste zetje om er mee aan de gang te gaan. Iedere praktijkondersteuner zou het eigenlijk verplicht moeten lezen.'

de POH (Ned. Ver. Praktijkondersteuners) Carola de Ridder 10-06-15

'De zorg moet steeds efficiënter en goedkoper georganiseerd worden en sociale media zouden hiervoor kunnen worden ingezet. Daartoe worden meer dan vijftig concrete praktijkvoorbeelden aangehaald, naast de bijbehorende theorie, zodat zorgprofessionals er direct mee aan de slag kunnen. De logische opbouw gaat van de wereld van sociale media tot privacy en richtlijnen. Het boek leest erg natuurlijk. Er komen veel tips en inzichten voorbij en de informatie is erg divers – van Facebookgroepen tot digitale spreekuren via Skype of Facetime. Een positieve insteek voor sociale media in de zorg, met toch een aantal kanttekeningen.'

NBD Biblion recensie door Erik Reuvers

'Prima studieboek. Momenteel in gebruik voor de lessen internettechnologie en zorg en welzijn. In eenvoudige en duidelijke stappen de voor en nadelen van social media ontdekken met vele voorbeelden uit de praktijk. Fijn boek om te gebruiken.'

Lezersreactie