Social media expert in een week

Auteur:   Jeroen Bertrams


Hardcover, 14,5 x 21 cm, 128 pagina's, zwart-wit, Nederlands, ISBN: 9789055940417

 8,99
 16,00
Gratis verzending binnen NL en BE vanaf €19,90. Vandaag voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

De opkomst van social media biedt grote kansen voor mensen en bedrijven. Het sociale web is een ongekende kennisbron die kan helpen bij het verbeteren van producten, diensten en proposities. Dankzij nieuwe vormen van communicatie, marketing en verkoop kunnen bedrijven razendsnel hun bekendheid vergroten en omzet verhogen. Met simpele trucs kunnen zowel de eigen website als profielen op sociale netwerken uitgroeien tot plekken waar waardevolle interactie tot bloei komt.

In dit boek beschrijft Jeroen Bertrams hoe bedrijven met succes de zeven belangrijkste activiteiten op social media kunnen uitvoeren: luisteren, communiceren, publiceren, marketing, verkopen, optimaliseren en meten. Op Twitter, Facebook, en LinkedIn tot en met Google+, Groupon en Pinterest.Van sociale netwerken tot en met reviewsites, weblogs en fora. Van social media marketing tot en met succesvolle webcare.

Tags:  socialmedia 


Reacties

'Een duidelijk en toegankelijk boek met veel praktische tips. Hier en daar had ik iets uitgebreidere informatie verwacht, maar heb er zeker een aantal bruikbare tips uit kunnen halen.'

'Het is een goed boek met interessante inzichten. Soms zou er wel wat meer diepgang nodig zijn.'

'Dit is een aardig boekje wat je snel op de hoogte brengt van de mogelijkheden / onmogelijkheden van de sociale media. In zijn nawoord geeft hij aan dat de trends in de sociale media snel gaan en dit klopt want heel af en toe wordt Hyves genoemd en deze site is natuurlijk niet meer van toepassing als tegenhanger van Facebook. Het boek geeft een aardig overzicht en zeker hoofdstuk 1 luisteren en monitoren vond ik interessant. Daar in tegen als je het marketing boek van hem hebt gelezen zijn hoofdstuk 3 en zeker hoofdstuk 4 dubbele teksten. Al bij al een aardig boekje.'

'Ook al ben je op privégebied veel met social media bezig, er zijn op zakelijk gebied een hoop facetten die anders zijn en noodzakelijk om te weten. Het social medialandschap veranderd vaak en snel, dus is dit boek op enkele punten gedateerd maar het is absoluut een leerzaam boek voor de zakelijke beginners.'

'Super handig en leerzaam voor de beginnende ondernemer. Heel boeiend en leerzaam boek. In makkelijke taal toegelicht en veel tips over handige tools die je gratis en betaald kunt inzetten.'

'Een wereld gaat open. Als erkend digibeet en denkend dat ik het wel zonder de social media zou redden, werd het plots tijd kennis over social media op te doen. Met dit boekje werd ik snel ingevoerd met de nieuwste termen en met cijfers en feiten over de social media. Tijdens het lezen ging er een wereld voor me open. Voor iemand zoals ik, die een zekere weerstand heeft tegen alles wat trendy (trending topic) is het een goede prestatie van de schrijver.'

'Opvallend goed boek. Zeer toegankelijk boekje dat een helder en concreet stappenplan biedt om social media privé en zakelijk beter te benutten. Blinkt uit in praktische toepasbaarheid. Geen lange teksten, maar lekker puntig met veel lijstjes. Een van de weinige ebooks die ik nog bijna dagelijks raadpleeg.'

'Zeer goed startup boek. Goed beschreven, mooie leidraad voor startenden met social media. Beschrijft het beknopt en duidelijk. Zoek je een wat diepere beschrijving van social media, dan vind je dit niet in dit boek. Maar zeker een mooi boek om eens gelezen te hebben.'

Lezersreacties