Ondernemen met gevoel

Auteurs:   Harry Wullings  |  Rob Fijlstra


Hardcover met stofomslag, 15 x 22 cm, 132 pagina's, zwart-wit, Nederlands, ISBN: 9789055941216

   16,99
Gratis verzending binnen NL vanaf €19,90. Vandaag voor 16.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Niemand wordt graag gedegradeerd tot een robot. Verzakelijking mag daarom niet uitmonden in verharding. Wanneer controleren, sturen en wegsturen leidende motieven zijn, zitten we op een dood spoor. Want mensen en organisaties zijn in de kern zelfhelend, zelfregulerend en zelfsturend. Voor die mensen is dit boek een bron van inspiratie.

Tags:  ondernemen 


Reacties

´Centraal in deze uitgave staat dat organisaties veranderen en dat lerende organisaties effectief kunnen vernieuwen als mensen zichzelf ontwikkelen. Met name in de mate waarin leidinggevenden willen leren van het verleden. Vandaar het vragenlijstje in de bijlage voor reflectie op organisatie en zichzelf. Uitgangspunt daarbij is dat mensen zich bewust moeten worden van voelen, denken en doen en dat en met liefde, en in vertrouwen, en in groepsverband. Het boek gaat over leiding geven met een (persoonlijke) missie en niet over ondernemen. De auteurs geven met deze uitgave het skelet van hun trainingssessies voor (aankomende) managers. Het is een opsomming van aandachtspunten die te maken kunnen hebben met de beheersbaarheid, bestuurbaarheid en leefbaarheid van een organisatie. Ongetwijfeld zal daarop tijdens de sessies de noodzakelijke toelichting worden gegeven.´

NBD|Biblion