Kern van de zaak

Waarde(n)vol zijn en blijven

Auteurs:   Maaike Vrenken  |  Maurits Hoefnagels


Paperback, 15,5 x 23,3 cm, 200 pagina's, zwart-wit, Nederlands,

€ 20,00
Gratis verzending binnen NL vanaf €19,90. Vandaag voor 16.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

‘Wat maakt dat je échte waarde creëert voor je klanten en daar blijvend succes in kunt boeken?’

Menigeen voelt wel aan dat oude manieren van organiseren en waarde creëren niet meer toereikend zijn. In het actuele krachtenveld is bijna elke organisatie gedwongen zich af te vragen: ‘Hoe overleef ik?’ Ook gerenommeerde bedrijven zijn in de afgelopen jaren ten gronde gegaan. Hoe komt dit, maar vooral: hoe vind je (weer) bestaansrecht? De auteurs denken het antwoord te hebben gevonden met True-Value-Connection: een filosofie en een model die zij in dit boek introduceren. Het TVC-model is een oproep fundamentele vragen te stellen over de grond onder je bestaan. In wezen draait het om drie dingen: echtheid, waarde(n) en verbinding. Dit boek kan worden gelezen als een managementboek – hoe organisaties waarde(n)vol te maken voor de toekomst – maar ook als een boek over persoonlijk leiderschap en effectiviteit – hoe je te verbinden met dat wat er voor jou écht toe doet.

Maaike Vrenken (1973) startte in 2017 met ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven haar eigen zaak: Sprakeloos advies. Maaike werkt altijd met de klant in het hart en helpt mensen en organisaties dat te adopteren.

Maurits Hoefnagels (1956) beëindigde in 2017 zijn werkzame leven in traditionele zin en richtte zijn drijvende kracht op de totstandkoming van dit boek. Met klanten en mensen zal hij zich altijd verbonden blijven voelen.

Lees hier het interview met Maaike Vrenken in editie 2/2019 van het magazine CustomerFirst.



Reacties

Maaike Vrenken heeft een dijk van een boek geschreven. Het zet aan tot nadenken over het werk waar je dagelijks
mee bezig bent en over het nut, ofwel het effect, van je werk of je business. En het inspireert tot het zoeken van betere vormen van contact met je afnemers, in het aanbod wat je doet en welke identiteit echt bij jou hoort. De gedachten en overwegingen in het boek geven je soms tijdens het lezen het bevleugelende gevoel, dat het eigenlijk zo eenvoudig moet zijn om het béter te doen voor je klant. Kortom, een filosofisch boek! Maar wel heel toegankelijk en bruikbaar. En op onderdelen zelfs praktisch te noemen.

Heltjo Brinkman in MEETINGS, december 2018