De regie van succesPienter veranderen van organisaties

Jos Plas
Status:Verschenen
1999 - Onze prijs € 27,50

De regie van succes bestellen
De regie van succes toevoegen

Veranderingen in organisaties gebeuren vaak 'per ongeluk'. Er doet zich een calamiteit voor bij een toeleverancier of er ontstaat opeens en milieuprobleem. De reactie op dergelijke voorvallen is vaak opportunistisch. Managers rennen van het ene voorval naar het andere en bestrijden symptomen zonder de achterliggende oorzaken te bestuderen. Uit angst voor het onbekende klampen ze zich vast aan de kant en klare managementrecepten die elders zo'n succes zouden hebben gehad. Geen twee situaties zijn echter precies hetzelfde. Door klakkeloos andermans managementmethoden te kopiëren, halen managers zich juist de risico's op de hals die ze proberen te vermijden.
'De regie van succes' schetst een kritisch beeld van de gangbare praktijk van het hedendaagse management en ontwikkelt een alternatieve benadering die managers kunnen volgen om op eigen kracht hun eigen koers te varen. Door met gezond verstand te putten uit de in dit boek aangeboden 'gereedschapskist', kunnen managers de veranderingen bewerkstelligen die hun eigen organisaties nodig hebben, in hun eigen specifieke omstandigheden, om succes te kunnen boeken.

Gebonden | 258 pagina's | Kleur: Zwart/Wit | Taal: NL | Afmetingen: | ISBN: 9789055941490

Inhoudsopgave:

Deel 1 - De achterkant van succes

1. De organisatie op de sofa
2. Kracht en souplesse
3. Management zonder managers
4. Visie en strategie
5. Grenzen van ons gedachtegoed

Deel 2 - Op weg naar succes

6. Organisaties laten swingen
7. Scripts
8. Speciale scripts

Naschrift
Bijlage - Simulatie Game 'Derdianen'

Noten
Literatuur
Register

Share |